ΕΡΓΑΣΙΕΣ








ΡΗΜΑΤΑ ΠΟΥ ΜΑΣ ΧΡΕΙΑΖΟΝΤΑΙ ΓΙΑ ΤΙΣ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΑΣΚΗΣΕΙΣ:

παθαίνω, νυστάζω, νυχτώνω, φορτώνω, ανθίζω, αγριεύω, μαυρίζω, χοντραίνω, στενεύω, ασπρίζω, 
ζεσταίνω, ομορφαίνω, ψωνίζω, καμαρώνω, ταξιδεύω, αγριεύω


Γλώσσα Δ' δημοτικού: Επαναληπτικές ασκήσεις στην 4η ενότητα ...
ΣΤΙΣ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΘΥΜΑΜΑΙ ΤΙΣ ΠΤΩΣΕΙΣ ΤΩΝ ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΩΝ
ΕΝΙΚΟΣ
ΟΝΟΜΑΣΤΙΚΗ: ο η το
ΓΕΝΙΚΗ: του της του
ΑΙΤΙΑΤΙΚΗ: τον την το
ΚΛΗΤΙΚΗ: - - -

ΠΛΗΘΥΝΤΙΚΟΣ
ΟΝΟΜΑΣΤΙΚΗ: οι οι τα
ΓΕΝΙΚΗ: των των των
ΑΙΤΙΑΤΙΚΗ: τους τις τα
ΚΛΗΤΙΚΗ: - - - 

γλώσσα δ΄ δημοτικού α΄τεύχος | Έκτη δημοτικού, Διδασκαλία, Γλώσσα








ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΓΙΑ ΔΕΥΤΕΡΑ 25/5
Οι 693 καλύτερες εικόνες του πίνακα ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗ, 2020 | Γραμματική ...

ΟΣΑ ΡΗΜΑΤΑ ΤΕΛΕΙΩΝΟΥΝ ΣΕ -ΙΖΩ ΣΤΟΝ ΑΟΡΙΣΤΟ ΚΡΑΤΟΥΝ ΤΟ ΓΙΩΤΑ π.χ. γυρίζω - γύρισα
ΟΣΑ ΡΗΜΑΤΑ ΤΕΛΕΙΩΝΟΥΝ ΣΕ - Ω ΣΤΟΝ ΑΟΡΙΣΤΟ ΠΑΙΡΝΟΥΝ ΗΤΤΑ π.χ. προχωρώ - προχώρησα
ΟΣΑ ΡΗΜΑΤΑ ΤΕΛΕΙΩΝΟΥΝ ΣΕ -ΩΝΩ ΣΤΟΝ ΑΟΡΙΣΤΟ
ΚΡΑΤΟΥΝ ΤΟ ΩΜΕΓΑ π.χ. μαλώνω - μάλωσα

ΕΡΓΑΣΙΑ 1

ΕΝΕΣΤΩΤΑΣ                                       ΑΟΡΙΣΤΟΣ
αποχωρώ                                        _________________
συζητώ                                           _________________
περπατώ                                         _________________
κατασκευάζω                                 _________________
πηγαίνω                                         _________________
λέω                                                _________________
τραγουδώ                                      _________________
έχω                                                _________________
διορθώνω                                      _________________
κλαδεύω                                        _________________
επιστρέφω                                     _________________
μπαλώνω                                      _________________
απλώνω                                        _________________
τελειώνω                                      _________________
δουλεύω                                       _________________
θεραπεύω                                     _________________

ΕΡΓΑΣΙΑ 2

Ας θυμηθούμε την Προστακτική!!!
Τη χρησιμοποιώ όταν θέλω να διατάξω, να προστάξω κάτι!

γ΄ δημοτικού γλώσσα β΄ τεύχος | Διδασκαλία, Εκπαίδευση, Τάξη







ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΓΙΑ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 22/5

ΘΑ ΠΟΥΜΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΛΥΣΕΙΣ ΣΤΟ ΑΥΡΙΑΝΟ ΜΑΘΗΜΑ
ΑΝ ΚΑΠΟΙΟΣ ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΕΚΤΥΠΩΣΕΙ ΤΑ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΦΥΛΛΑΔΙΑ ΝΑ ΤΑ ΜΕΤΑΦΕΡΕΙ ΟΛΑ ΣΤΟ ΤΕΤΡΑΔΙΟ ΤΟΥ


  • ΑΝΤΙΘΕΤΕΣ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΛΕΞΕΙΣ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΤΕΛΕΙΩΣ ΑΝΤΙΘΕΤΗ ΣΗΜΑΣΙΑ



  • ΣΥΝΩΝΥΜΕΣ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΛΕΞΕΙΣ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΑΚΡΙΒΩΣ ΙΔΙΑ ΣΗΜΑΣΙΑ


Βρες τα αντίθετα | Σχολικές δραστηριότητες, Ειδική εκπαίδευση ...


Βρες τα συνώνυμα | Ειδική εκπαίδευση, Σχολικές δραστηριότητες ...

Γλώσσα Γ΄. Επανάληψη 3ης ενότητας:΄΄Στη γη και στη θάλασσα΄΄

Φυλλάδια ορθογραφίας: ''Ορθογραφία ρημάτων'' (With images ...











ΕΡΓΑΣΙΑ ΓΙΑ ΤΕΤΑΡΤΗ 6/5


ΓΡΑΠΤΟΣ ΛΟΓΟΣ  - ΘΕΜΑ:
<< ΠΕΡΙΓΡΑΦΩ ΕΝΑ ΚΑΙΡΙΚΟ ΦΑΙΝΟΜΕΝΟ ΠΟΥ ΜΕ ΤΡΟΜΑΞΕ>>

1Η ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 
ΠΟΤΕ ΕΓΙΝΕ ΤΟ ΓΕΓΟΝΟΣ; (ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ, ΜΕΡΑ, ΜΗΝΑΣ, ΕΠΟΧΗ, ΩΡΑ)
ΠΟΥ ΕΓΙΝΕ; (ΤΟΠΟΣ, ΟΝΟΜΑ ΧΩΡΙΟΥ, ΟΝΟΜΑ ΠΟΛΗΣ)

2Η ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ
ΠΕΡΙΓΡΑΦΩ ΤΟ ΓΕΓΟΝΟΣ ΜΕ ΛΕΠΤΟΜΕΡΕΙΕΣ, ΤΙ ΑΚΡΙΒΩΣ ΣΥΝΕΒΗ, ΠΩΣ ΑΡΧΙΣΑΝ ΟΛΑ

3Η ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ
ΠΕΡΙΓΡΑΦΩ ΤΙΣ ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ, ΤΙΣ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΕΣ, ΤΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

4Η ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ
ΠΩΣ ΕΝΙΩΣΑ; ΤΙ ΣΚΕΦΤΗΚΑ; ΤΙ ΜΕ ΤΡΟΜΑΞΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ; 





ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΓΛΩΣΣΑΣ 27/4

ΑΟΡΙΣΤΕΣ ΑΝΤΩΝΥΜΙΕΣ

1. Συμπλήρωσε τις αόριστες αντωνυμίες που ταιριάζουν στην κάθε πρόταση.

.................... παιδί της ομάδας δε λυπήθηκε για την ήττα, διότι έχουν μάθει να προσπαθούν χωρίς να νοιάζονται μόνο για τη νίκη. 
.................... άνθρωποι βοηθούν ορφανά παιδιά δίνοντας τους φαγητό, φάρμακα ή στέγη.
Θα μπείτε στο πλοίο ο ....................... με τη σειρά του, μη βιάζεστε.
<<Κάντε ........ και εσείς!!!>>, φώναξε αυστηρά ο δάσκαλος.
............... κύριος και ...........κυρία που βρέθηκαν σήμερα στο δρόμο μου με βοήθησαν να φτάσω στον προορισμό μου.
...................συμμαθήτριες μας πήραν μέρος σε αυτόν τον κορυφαίο διαγωνισμό.
Η εκπομπή για την προστασία του περιβάλλοντος μας έδωσε ................ σημαντικά μηνύματα. 



2. Να υπογραμμίσεις τις αόριστες αντωνυμίες στο παρακάτω κειμενάκι.

Ο Κλουζ, ο μικρός και πανέξυπνος ντετέκτιβ, καθημερινά λύνει κάμποσες παράξενες υποθέσεις. Παρακολουθεί μερικούς περιστατικούς, στήνει αρκετές παγίδες σε όσους δε συμπαθεί. Όπως είναι φυσικό λύνει καθετί περίεργο που ξεπροβάλει μπροστά του. Κάθε άγνωστο άνθρωπο τον θεωρεί ύποπτο. Μερικοί φίλοι του τον βοηθού και κάποιοι άλλοι τον φοβούνται. Κάποιοι γείτονες του ανησυχούν διότι συχνά κάνει κάμποσες ζημιές στις αυλές τους. 



ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ 
ΠΕΜΠΤΗ 23/4 ΚΑΙ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 24/4


ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ:

1. Ποια από τις παραπάνω μάχες ξεχωρίζεις και θεωρείς πιο ιδιαίτερη και γιατί; Να αναπτύξεις μια παράγραφο όπου να εξηγείς την άποψη σου.

2. Ποιόν ήρωα από τους Έλληνες θα ξεχώριζες και γιατί; Να γράψεις μια παράγραφο όπου θα εξηγείς γιατί τον επέλεξες.

3. Πώς θα χαρακτήριζες τον προδότη Εφιάλτη και γιατί;









ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΓΙΑ ΠΑΣΧΑ

ΕΡΓΑΣΙΑ 1









ΕΡΓΑΣΙΑ 2

ΚΛΙΝΩ ΣΤΟΥΣ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΧΡΟΝΟΥΣ ΤΑ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΡΗΜΑΤΑ 








ΤΡΙΤΗ 7 ΑΠΡΙΛΙΟΥ

ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΓΙΑ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 10 ΑΠΡΙΛΙΟΥ

1η ΕΡΓΑΣΙΑ
ΛΥΣΕ ΤΗΝ ΑΣΚΗΣΗ 1 ΣΕΛΙΔΑ 21 ΑΠΟ ΤΟ ΤΕΤΡΑΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΩΝ (β΄τεύχος).




2η ΕΡΓΑΣΙΑ 
ΛΥΣΕ ΤΗΝ ΑΣΚΗΣΗ 4 ΑΠΟ ΤΗ ΣΕΛΙΔΑ 22 ΤΟΥ ΤΕΤΡΑΔΙΟΥ ΕΡΓΑΣΙΩΝ 


3η ΕΡΓΑΣΙΑ

ΦΤΙΑΞΕ ΔΙΚΕΣ ΣΟΥ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΜΕ ΤΙΣ ΦΡΑΣΕΙΣ

<<πάει η γλώσσα του ροδάνι>> , <<δεν έβαλε γλώσσα μέσα>>






ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 3 ΑΠΡΙΛΙΟΥ

ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΓΡΑΠΤΟΥ ΛΟΓΟΥ

ΠΡΟΣΠΑΘΗΣΕ ΝΑ ΣΥΝΕΧΙΣΕΙΣ ΤΙΣ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ


  • Φεύγοντας από τον αγώνα ένιωσα......
  • Μετά από αυτό το όμορφο ταξίδι είμαι σίγουρη ότι.....
  • Φοβήθηκα να βγω στην αυλή μου γιατί εκείνη τη στιγμή....
  • Το φετινό καλοκαίρι θα.....
  • Από τη φετινή σχολική χρονιά δε θα ξεχάσω....
  • Ελπίζω και εύχομαι όλη αυτή η δύσκολη κατάσταση που ζούμε να .......
  • Ο πολύωρος περίπατος στο δάσος με γέμισε......
  • Ξαφνικά χθες το πρωί ακούστηκε ένας δυνατός ήχος από τον κεντρικό δρόμο, τότε....
ΠΕΡΙΜΕΝΩ ΤΙΣ ΙΔΕΕΣ ΣΑΣ...ΣΥΝΕΧΙΣΤΕ ΤΙΣ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΜΕ ΦΑΝΤΑΣΙΑ, ΠΛΟΥΣΙΟ ΛΕΞΙΛΟΓΙΟ, ΟΜΟΡΦΕΣ ΚΑΙ ΠΡΩΤΟΤΥΠΕΣ ΙΔΕΕΣ...
ΣΤΕΙΛΤΕ ΜΟΥ ΦΩΤΟ!!!!


ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 3 ΑΠΡΙΛΙΟΥ

ΕΥΡΩ : ΓΝΩΡΙΖΩ ΚΑΛΑ ΟΤΙ 1ΕΥΡΩ ΙΣΟΥΤΑΙ ΜΕ 100 ΛΕΠΤΑ...ΑΣ ΔΟΥΛΕΨΟΥΜΕ ΛΟΙΠΟΝ!!!

1. ΠΟΣΑ ΛΕΠΤΑ ΕΙΝΑΙ???

παράδειγμα:3,2 ΕΥΡΩ=(ΣΚΕΦΤΟΜΑΙ 1ευρώ = 100λεπτά άρα 3ευρώ = 300 λεπτά + 20λεπτά άρα αποτέλεσμα 320 λεπτά)

4,4ευρώ=                      5,6ευρώ=                      8,9ευρώ=            
6,7ευρώ=                      2,1ευρώ=                      4,3ευρώ=            
3,3ευρώ=                      1,5ευρώ=                       9,7ευρώ=           
2,78ευρώ=                    5,55ευρώ=                     0,9ευρώ=           
0,8ευρώ=                       0,75ευρώ=                     3,45ευρώ=        
5,9ευρώ=                       6,35ευρώ=                     1,25ευρώ=        

2. ΠΟΣΑ ΡΕΣΤΑ ΘΑ ΠΑΡΩ ΑΝ ΕΧΩ 20ΕΥΡΩ???

ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ: αγόρασα ψώνια που κόστιζαν 14,5ευρώ, άρα θα πάρω ρέστα 5,5ευρώ (λύνω πολύ γρήγορα με το μυαλό, χωρίς πράξη)

  • αγόρασα ψώνια που κόστιζαν 16,3ευρώ...ρέστα:
  • αγόρασα ψώνια που κόστιζαν 11,9ευρώ...ρέστα:
  • αγόρασα ψώνια που κόστιζαν 10,3ευρώ...ρέστα:
  • αγόρασα ψώνια που κόστιζαν 9,9ευρώ...ρέστα:
  • αγόρασα ψώνια που κόστιζαν 18,3ευρώ...ρέστα:
  • αγόρασα ψώνια που κόστιζαν 6,9ευρώ...ρέστα:
  • αγόρασα ψώνια που κόστιζαν 14,60ευρώ...ρέστα:
  • αγόρασα ψώνια που κόστιζαν 7,9ευρώ...ρέστα:
  • αγόρασα ψώνια που κόστιζαν 6,3ευρώ...ρέστα:
  • αγόρασα ψώνια που κόστιζαν 5,9ευρώ...ρέστα:
  • αγόρασα ψώνια που κόστιζαν 16,3ευρώ...ρέστα:
  • αγόρασα ψώνια που κόστιζαν 11,9ευρώ...ρέστα:

ΠΕΜΠΤΗ 2 ΑΠΡΙΛΙΟΥ

ΡΗΜΑΤΑ ΣΕ -ΙΖΩ

1. ΓΡΑΨΕ ΤΟΝ ΑΟΡΙΣΤΟ ΤΩΝ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΡΗΜΑΤΩΝ (προσοχή!!! στα πρόσωπα που σου δίνω )

ΕΝΕΣΤΩΤΑΣ                                            ΑΟΡΙΣΤΟΣ

γυρίζεις
τσιρίζουμε
σκαλίζω
ζωγραφίζω
αγγίζουν
μυρίζουν
πλημμυρίζετε
κοιμίζετε
χρωματίζω 
χαρίζει
χτίζει
καθαρίζετε

2. ΚΛΙΝΩ ΤΟ ΡΗΜΑΤΑ ΠΛΗΜΜΥΡΙΖΩ ΚΑΙ ΧΑΡΙΖΩ ΣΤΟΝ ΠΑΡΑΤΑΤΙΚΟ ΣΕ ΟΛΑ ΤΑ ΠΡΟΣΩΠΑ.

3. ΜΕΤΑΦΕΡΩ ΤΟ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΚΕΙΜΕΝΟ ΣΤΟ ΤΕΤΡΑΔΙΟ ΜΟΥ ΣΕ ΕΞΑΚΟΛΟΥΘΗΤΙΚΟ ΜΕΛΛΟΝΤΑ... 


Μόλις τώρα σκαλίζουμε, ποτίζουμε και καθαρίζουμε όλους τους κήπους του σχολείου μας. Ακόμη ζωγραφίζουμε και χρωματίζουμε τους τοίχους της αυλής και έτσι γεμίζουμε με χρώματα κάθε γωνιά του κτιρίου. Χαρίζουμε με αυτό τον τρόπο ζωντάνια και χαρά σε όλους. 

Αύριο θα ........(συνέχισε σε εξακολουθητικό Μέλλοντα)


ΠΕΜΠΤΗ 2 ΑΠΡΙΛΙΟΥ





1. ΜΕΤΑΤΡΕΠΩ ΤΑ ΚΙΛΑ ΣΕ ΓΡΑΜΜΑΡΙΑ. ΘΥΜΑΜΑΙ ΟΤΙ 1ΚΙΛΟ ΙΣΟΥΤΑΙ ΜΕ 1.000 ΓΡΑΜΜΑΡΙΑ.
ΑΡΑ ΓΙΑ ΝΑ ΜΕΤΑΤΡΕΨΩ ΤΑ ΚΙΛΑ ΣΕ ΓΡΑΜΜΑΡΙΑ ΚΑΝΩ ΕΠΙ 1.000.
ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ:
2 ΚΙΛΑ = 2.000 ΓΡΑΜ. (2Χ1.000)
4,5 ΚΙΛΑ = 4.500 ΓΡΑΜ.(4,5Χ1.000)
6,2 ΚΙΛΑ = 6.200 ΓΡΑΜ. (6,2Χ1.000)

ΣΥΝΕΧΙΣΕ ΜΕ ΤΟΝ ΙΔΙΟ ΤΡΟΠΟ

2,1 ΚΙΛΑ=                                 4,9 ΚΙΛΑ=
4,3 ΚΙΛΑ=                                 5,6 ΚΙΛΑ=
3,9 ΚΙΛΑ=                                 2,5 ΚΙΛΑ =
11 ΚΙΛΑ=                                  18 ΚΙΛΑ=
6,2 ΚΙΛΑ=                                 7,7 ΚΙΛΑ=
15 ΚΙΛΑ=                                  12 ΚΙΛΑ=
3,2 ΚΙΛΑ=                                 6,3 ΚΙΛΑ =


2. ΚΑΝΩ ΤΩΡΑ ΤΟ ΑΝΤΙΣΤΡΟΦΟ. ΜΕΤΑΤΡΕΠΩ ΤΑ ΓΡΑΜΜΑΡΙΑ ΣΕ ΚΙΛΑ. ΔΗΛΑΔΗ ΔΙΑΙΡΩ ΜΕ ΤΟ 1.000
ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ:
4.000 ΓΡΑΜ. =  4 ΚΙΛΑ (4.000:1000) εφόσον διαιρώ με το 1.000 που έχει τρια μηδενικά βγάζω από το 4.000 τα τρια μηδενικά και μένει το 4.
5.300 ΓΡΑΜ. = 5,3 ΚΙΛΑ (5.300 : 1.000)
1.200 ΓΡΑΜ. = 1,2 ΚΙΛΑ (1.200 : 1.000)

ΔΟΥΛΕΥΩ ΜΕ ΤΟΝ ΙΔΙΟ ΤΡΟΠΟ

2.200 ΓΡΑΜ. =                              5.900 ΓΡΑΜ.=
1.800 ΓΡΑΜ. =                              8.300 ΓΡΑΜ.=
6.400 ΓΡΑΜ.=                               2.400 ΓΡΑΜ.=
5.000 ΓΡΑΜ.=                               12.000 ΓΡΑΜ. =
21.000 ΓΡΑΜ.=                             9.000 ΓΡΑΜ. =
13.000 ΓΡΑΜ.=                            3.100 ΓΡΑΜ. =






ΤΕΤΑΡΤΗ 1 ΑΠΡΙΛΙΟΥ



ΔΕΣ ΤΟ ΒΙΝΤΕΟ ΚΑΙ ΘΥΜΗΣΟΥ

ΛΥΣΕ ΤΙΣ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΑΦΟΥ ΑΚΟΥΣΕΙΣ ΚΑΙ ΜΕΛΕΤΗΣΕΙΣ ΟΛΑ ΤΑ ΠΑΡΑΠΑΝΩ...

1. ΜΕΤΑΤΡΕΠΩ ΤΟΥΣ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΔΕΚΑΔΙΚΟΥΣ ΣΕ ΔΕΚΑΔΙΚΑ ΚΛΑΣΜΑΤΑ (ΠΑΡΑΝΟΜΑΣΤΗΣ 10,100,1.000

0,35=                       9,8=                   7,12=                   23,8=

2,35=                      79,8=                   7,1=                   3,8=

0,5=                       11,8=                  0,12=                   0,8=

0,36=                       29,8=                9,2=                   24,8=

2. ΦΤΙΑΞΕ 10 ΔΙΚΑ ΣΟΥ ΔΕΚΑΔΙΚΑ ΚΛΑΣΜΑΤΑ ΚΑΙ ΓΡΑΨΕ ΤΑ ΣΤΟ ΤΕΤΡΑΔΙΟ ΣΟΥ.

3. ΣΥΝΕΧΙΣΕ ΚΑΙ ΣΥΜΠΛΗΡΩΣΕ ΤΟΥΣ ΑΡΙΘΜΟΥΣ ΠΟΥ ΛΕΙΠΟΥΝ.

0,25      0,50      0,75     ____      ____      ____      ____      ____      ____      ____      ____      ____      ____      ____      ____      ____



ΤΕΤΑΡΤΗ 1 ΑΠΡΙΛΙΟΥ


ΚΕΙΜΕΝΟ
  Ξαφνικά γέμισε ο ουρανός με πελώρια, μαύρα σύννεφα. Ήμουν σίγουρη ότι μια δυνατή βροχή ερχόταν από στιγμή σε στιγμή. Αμέσως λοιπόν πήρα το μεγάλο και δύσκολο δρόμο για να φτάσω εκεί που είχα προγραμματίσει. Ήξερα ότι με περίμενε μια ανηφορική διαδρομή, γεμάτη λακούβες. Δε φάνηκα όμως καθόλου δειλή και αδύναμη. Ίσα ίσα έφτασα στον προορισμό μου αρκετά νωρίς. Τότε αντίκρισα μπροστά μου ένα παλιό, πέτρινο σπιτάκι στη μέση του άγριου, τεράστιου δάσους.  

1. Διάβασε το παραπάνω κείμενο και έπειτα να κυκλώσεις όλα τα επίθετα.
2. Έπειτα να φτιάξεις έναν πίνακα με 3 στήλες - 3 γένη και να γράψεις όλα τα επίθετα και στα 3 γένη.
3. Τέλος να φτιάξεις μια λίστα με όλα τα επίθετα και να δημιουργήσεις ζευγάρια με ουσιαστικά.
ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ: ο πελώριος γίγαντας

ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΕΠΙΘΕΤΟ;
Τα επίθετα έχουν πάντοτε τρία γένη. Ακόμη τα επίθετα μας δείχνουν πως είναι, πως μοιάζει ένα ουσιαστικό (μας δείχνει τα χαρακτηριστικά και τις ιδιότητες ενός ουσιατικού).








ΤΡΙΤΗ 31 ΜΑΡΤΙΟΥ

ΑΣ ΘΥΜΗΘΟΥΜΕ ΤΟΥΣ ΔΥΟ ΜΕΛΛΟΝΤΕΣ ΠΟΥ ΕΧΟΥΜΕ ΜΑΘΕΙ
ΚΑΙ ΑΣ ΓΝΩΡΙΣΟΥΜΕ ΣΗΜΕΡΑ ΚΑΙ ΤΟ ΣΥΝΤΕΛΕΣΜΕΝΟ ΜΕΛΛΟΝΤΑ!!!💪💪👍👍

  1. ΕΞΑΚΟΛΟΥΘΗΤΙΚΟΣ ΜΕΛΛΟΝΤΑΣ: ΘΑ ΚΑΝΩ ΚΑΤΙ ΑΥΡΙΟ ΟΛΗ ΜΕΡΑ. ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ: ΘΑ ΠΕΡΠΑΤΩ
  2. ΣΥΝΟΠΤΙΚΟΣ (ή αλλιώς ΣΤΙΓΜΙΑΙΟΣ) ΜΕΛΛΟΝΤΑΣ: ΘΑ ΚΑΝΩ ΚΑΤΙ ΑΥΡΙΟ ΓΙΑ ΜΙΑ ΣΤΙΤΜΗ. ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ : ΘΑ ΠΕΡΠΑΤΗΣΩ (παίρνει η στην κατάληξη -ησω, γιατί δεν τελειώνει σε -ίζω το ρήμα για να κρατήσει το ι )
  3. ΝΑ  ΚΑΙ Ο ΚΑΙΝΟΥΡΙΟΣ!!!!! ΣΥΝΤΕΛΕΣΜΕΝΟΣ ΜΕΛΛΟΝΤΑΣ: ΘΑ ΕΧΩ ΚΑΝΕΙ ΚΑΙ ΘΑ ΕΧΩ ΤΕΛΕΙΩΣΕΙ ΠΡΙΝ ΚΑΝΩ ΚΑΤΙ ΑΛΛΟ. ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ : ΘΑ ΕΧΩ ΠΕΡΠΑΤΗΣΕΙ.  **** να θυμάσαι το έχω κλίνεται κανονικά και το περπατήσει μένει ίδιο σε όλα τα πρόσωπα.



ΕΞΑΚΟΛΟΥΘΗΤΙΚΟΣ                         ΣΥΝΟΠΤΙΚΟΣ                           ΣΥΝΤΕΛΕΣΜΕΝΟΣ
ΘΑ ΠΕΡΠΑΤΩ                                      ΘΑ ΠΕΡΠΑΤΗΣΩ                      ΘΑ ΕΧΩ ΠΕΡΠΑΤΗΣΕΙ
ΘΑ ΠΕΡΠΑΤΑΣ                                    ΘΑ ΠΕΡΠΑΤΗΣΕΙΣ                   ΘΑ ΕΧΕΙΣ ΠΕΡΠΑΤΗΣΕΙ
ΘΑ ΠΕΡΠΑΤΑΕΙ                                   ΘΑ ΠΕΡΠΑΤΗΣΕΙ                     ΘΑ ΕΧΕΙ ΠΕΡΠΑΤΗΣΕΙ
ΘΑ ΠΕΡΠΑΤΑΜΕ                                ΘΑ ΠΕΡΠΑΤΗΣΟΥΜΕ             ΘΑ ΕΧΟΥΜΕ ΠΕΡΠΑΤΗΣΕΙ
ΘΑ ΠΕΡΠΑΤΑΤΕ                                 ΘΑ ΠΕΡΠΑΤΗΣΕΤΕ                   ΘΑ ΕΧΕΤΕ ΠΕΡΠΑΤΗΣΕΙ
ΘΑ ΠΕΡΠΑΤΟΥΝ                                ΘΑ ΠΕΡΠΑΤΗΣΟΥΝ                 ΘΑ ΕΧΟΥΝ ΠΕΡΠΑΤΗΣΕΙ



ΚΑΝΕ ΚΛΙΚ ΚΑΙ ΠΑΙΞΕ ΤΟ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΠΑΙΧΝΙΔΙ


ΜΟΛΙΣ ΔΙΑΒΑΣΕΙΣ ΟΛΑ ΤΑ ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΚΑΙ ΠΑΙΞΕΙΣ ΚΑΙ ΤΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΠΡΟΣΠΑΘΗΣΕ ΝΑ ΚΛΙΝΕΙΣ ΤΟ ΡΗΜΑ ΦΩΝΑΖΩ (όπως έκλινα εγώ στους 3 μέλλοντες το ρήμα περπατώ) 







ΤΡΙΤΗ 31 ΜΑΡΤΙΟΥ

1. ΒΑΛΕ ΤΟ ΚΑΤΑΛΛΗΛΟ ΣΥΜΒΟΛΟ <, >, = ΚΑΙ ΣΥΓΚΡΙΝΕ ΤΟΥΣ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΑΡΙΘΜΟΥΣ.

56,7 ___5,67      9,98___9,89      8,97___9,1      9,21___9,8    
7,12 ___71,2      18,765___18,9      23,567___23,451      5,6___5,1
123,81___12,38      23,999___22,8      45,05___45,034      1,02___0,99      7,91___7,991      8,89___8,755      156,9___155

2. ΚΟΚΚΙΝΙΣΕ ΟΛΑ ΤΑ ΔΕΚΑΤΑ ΣΤΟΥΣ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΑΡΙΘΜΟΥΣ. ΜΕΤΑ ΝΑ ΤΟΥΣ ΒΑΛΕΙΣ ΣΕ ΣΕΙΡΑ ΞΕΚΙΝΩΝΤΑΣ ΑΠΟ ΤΟ ΜΙΚΡΟΤΕΡΟ (χρησιμοποίησε τα σύμβολο < )

69,987
90,887
12,77
11,987
23,45
56,81
23,111
45,67
22,88
33,966
23,71








ΤΡΙΤΗ 31 ΜΑΡΤΙΟΥ


ΕΝΙΚΟΣ                                                  ΠΛΗΘΥΝΤΙΚΟΣ

το φόρεμα                                                τα φορέματα
του φορέματος                                         των φορεμάτων
το φόρεμα                                                τα φορέματα
- φόρεμα                                                   - φορέματα
ΠΙΝΑΚΑΣ 1

ΕΝΙΚΟΣ                                                  ΠΛΗΘΥΝΤΙΚΟΣ

το κύμα                                             τα κύματα
του κύματος                                         των κυμάτων
το κύμα                                             τα κύματα
- κύμα                                                  - κύματα
ΠΙΝΑΚΑΣ 2
ΤΙ ΠΑΡΑΤΗΡΩ;
Όλες οι πτώσεις είναι ίδιες εκτός από τη γενική.

ΓΙΑΤΙ ΟΝΟΜΑΖΟΝΤΑΙ ΑΝΙΣΟΣΥΛΛΑΒΑ;
Γιατί αυξάνονται οι συλλαβές. Παράδειγμα το φόρεμα (έχει 3 συλλαβές) ενώ τα φορέματα (έχει 4 συλλαβές). ΑΝΙΣΟΣΥΛΛΑΒΑ γιατί αλλάζει ο αριθμός των συλλαβών.  ΤΟ ΕΧΟΥΜΕ ΠΕΙ ΗΔΗ ΠΟΛΛΕΣ ΦΟΡΕΣ ΣΤΗΝ ΤΑΞΗ.

ΔΟΥΛΕΨΕ ΚΑΙ ΚΑΝΕ ΕΞΑΣΚΗΣΗ ΜΕ ΤΙΣ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΕΡΓΑΣΙΕΣ....

1. ΓΡΑΨΕ ΤΗ ΓΕΝΙΚΗ ΕΝΙΚΟΥ ΤΩΝ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΩΝ:

παράδειγμα: το φόρεμα - του φορέματος
το ποίημα
το δέμα
το όνομα
το σώμα
το μηχάνημα 
το γράμμα
το βήμα
το δέρμα
το κύμα
το χρώμα
το μάθημα
το πρόβλημα
το ζήτημα
το κλίμα
το αίμα

2. ΚΛΙΝΕ ΤΑ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΑ:
το φοβερό πρόβλημα
το γερό σώμα
το έντονο χρώμα 
ΣΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΠΤΩΣΕΙΣ ΕΝΙΚΟΥ ΚΑΙ ΠΛΗΘΥΝΤΙΚΟΥ 
ΘΑ ΣΕ ΒΟΗΘΗΣΟΥΝ ΟΙ ΠΙΝΑΚΑΣ1 ΚΑΙ ΠΙΝΑΚΑΣ2

3. ΣΥΜΠΛΗΡΩΣΕ ΤΑ ΚΕΝΑ ΜΕ ΤΗ ΣΩΣΤΗ ΠΤΩΣΗ

  • Μόλις είδα το χρώμα __________ (φόρεμα) που μου χάρισε η γιαγιά εντυπωσιάστηκα.
  • Σήμερα το πρωί άνοιξα όλα ________ (γράμμα) και __________ (δέμα) που είχαν φτάσει στο σπίτι μας. 
  • Ο δάσκαλος μας μάς συμβουλεύει να τρώμε σωστά και υγιεινά ώστε να έχουμε ένα γερό και δυνατό ________ (σώμα) .
  • Το χρώμα του _________ (δέρμα) αλλάζει αν μείνουμε πολλές ώρες στον ήλιο.
  • Οι λύσεις όλων _____________ (πρόβλημα) θα εμφανιστούν στις οθόνες σας στην επόμενη σελίδα του blog.
  • O ήχος ___________ (κύμα) ακούγονταν όλο το βράδυ.
  • Άκουσα τα έντονα ___________ (βήμα) του άγνωστου άνδρα και τρομοκρατήθηκα.